понеділок, 5 березня 2018 р.

Урок – узагальнення з теми «Процеси життєдіяльності тварин», або граючись – навчаємося 

Не так важливо вчити дітей,
як потрібно створити ситуацію, в якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням.
                                               К. Роджерс 
Тематичне оцінювання знань учнів 7 класу з теми «Процеси життєдіяльності тварин» пройшло у формі гри. Гра ні в якому разу не терпить примусу і є процесом суто добровільним. Гравці не ставлять перед собою ніякої дидактичної мети  і завдань, їх цікавить тільки ігровий результат. Тому сьогодні на ігровому уроці в навчальному кабінеті була присутня тільки одна людина, що чітко уявляла, для чого все це почато – вчитель.

Дана тема є складною і об’ємною. І тому переді мною стояла задача – реально оцінити рівень засвоєння учнями матеріалу і ні в якому разі не занизити оцінку.
Основним елементом на уроці були дидактичні картки, на яких зображені тварини – представники різних класів. Вправа «Шифрувальник». Діти працювали в парах, шифрували назви тварин (обов'язкова умова – тварини мали бути ті, які зображені картках) і обмінювалися з партнерами.
Наступний етап - необхідно було розшифрувати закодовані слова, знайти картки з зображеними тваринами.
Наприклад:
- мусопо (опосум)
- тапарен (пантера)
Далі до гри долучався вчитель. З відібраних карток залишалася одна (на розсуд вчителя) і до неї ставилися запитання. Запитання ставили як вчителя, так і діти.
Наприклад: Дельфін
- Як тварина пристосована до життя у воді?
- До якого класу належить?
- Тип кровоносної системи?
- Органи дихання?
- Видільна система тварини представлена……
Хочу зупинитися на одному моменті – оцінки ставили колегіально.
Я дослухалася до учнів. Вони краще від мене могли оцінити як справилися із завданням «Шифрувальник». При оцінюванні були враховані відповіді на поставленні запитання, а також запитання, які ставили  товаришам  самі учні.
Захопившись грою, учні не помітили, що навчаються, до активної діяльності залучились навіть найпасивніші учні.  І результати тематичного оцінювання досить непогані!

Немає коментарів:

Дописати коментар